Breaking News
recent

Lensa Gokil - Sekslopedia - Posisi '69'



69, dalam bahasa Perancis disebut soixante-neuf, posisi seksual di mana mulut dua orang terletak di dekat alat kelamin masing-masing, melakukan seks oral.
Orang yang melakukan posisi ini berbentuk seperti 6 dan 9. Posisi ini dapat melibatkan kombinasi jenis kelamin apapun.

Jika pasangan laki-laki hadir dan jika dia tidak disunat, frenulumnya menggosok terhadap atap mulut pasangan melakukan itu, sedangkan kulup dan bagian depan kelenjar dapat dirangsang oleh mulut pasangan.

Variasi dari 69 posisi termasuk anilingus bersama atau "rimming ganda," dan penetrasi digital baik mitra anus atau vagina.

Dalam posisi ini, pasangan dikatakan untuk mengalami rangsangan seksual secara bersamaan, tetapi ini juga dapat mengalihkan perhatian orang-orang yang mencoba untuk fokus hanya pada memuaskan diri mereka sendiri. Posisi juga dapat canggung untuk mitra yang tidak sama tinggi.

Kelebihan Posisi Seks 69
Posisi jimak ini adalah antara posisi seks yang terkenal. Terdapat banyak kelebihan bagi pasangan yang melakukan posisi seks ini.

Ketika suami melakukan seks oral kepada isteri(Cunnilingus), si isteri pula melakukan juga oral seks kepada suami (Blowjob).

Jadi posisi seks ini tidak membenarkan hanya si suami atau isteri sahaja yang mengawal keadaan, tetapi masing-masing memberi dan menerima dalam masa yang sama.

Ini memberikan kesan yang hebat bukan sahaja kepada rangsangan fizikal, tetapi juga kepada rangsangan emosi anda berdua.

Posisi ini juga adalah posisi yang santai dan boleh dilakukan dengan perlahan-lahan tanpa perlu tergesa-gesa.

Oleh itu pasangan akan menjadi lebih intim dan mesra ketika melakukan posisi seks 69 ini.

Posisi Seks 69 Ketika Foreplay
Oleh kerana posisi seks ini adalah antara posisi seks terbaik untuk oral seks, posisi ini sering digunakan ketika sesi foreplay, iaitu sebelum bersetubuh.

Tetapi boleh sahaja posisi seks ini digunakan untuk membuat pasangan puas sehingga klimaks.

Mungkin sedikit sukar dan memerlukan latihan, tetapi tidak mustahil dengan latihan yang singkat anda boleh membuat pasangan anda puas dengan posisi ini tanpa perlu bersetubuh.

Melakukan Posisi Seks 69
Tidak sukar untuk melakukan posisi seks 69. Malah posisi seks ini sangat mudah dan sangat ‘natural’ buat suami mahupun isteri.

Terdapat beberapa tip yang boleh membuat pengalaman posisi seks 69 anda berdua lebih nikmat dan memuaskan.




Sebelum anda berdua melakukan posisi seks 69, terdapat faktor utama yang perlu diberi perhatian, iaitu kebersihan.

Faktor utama ketika melakukan seks oral ialah faktor kebersihan. Oleh itu pastikan alat sulit anda berdua bersih sebersihnya.

Gunakan sabun atau pembersih semula jadi yang tidak mengandungi bahan kimia untuk membersihkan alat sulit sebelum melakukan posisi ini.

Antara kesalahan yang sering dilakukan oleh pasangan ketika melakukan posisi seks 69 ialah kurang memberi tetapi lebih menerima.

Ini membuatkan pengalaman posisi seks ini menjadi tidak nikmat dan hanya memenatkan sebelah pihak.

Elakkan dari melakukan kesalahan ini. Puaskan pasangan anda dengan sepenuhnya dan jangan terkejut sekiranya beliau juga akan memberi tindak balas yang sama. Itu lah konsep memberi dan menerima.

Gunakan Bantal Sebagai Sokongan
Selalunya pada posisi seks 69 ini, si isteri berada di atas manakala si suami berada di bawah. Oleh itu si suami perlu mengangkat kepala untuk menggomol faraj isteri.

Sudah pasti ini akan membuatkan suami tidak selesa, dan silap hari bulan terkehel pula leher beliau.

Oleh itu gunakan bantal sebagai sokongan untuk membuat anda lebih selesa pada posisi ini.

Jangan Lupa Tangan Anda
Oral seks tidak bermakna anda hanya menggunakan bibir dan lidah untuk memuaskan pasangan. Jangan lupa pula kepada tangan anda.

Gunakan tangan anda dan jari anda untuk membuat pasangan anda lebih nikmat.

Tidak semestinya anda menggunakan tangan anda hanya pada alat sulit pasangan. Boleh sahaja tangan anda men eroka bahagian zon erotik yang lain pada tubuh si dia.faktor terpenting ketika melakukan posisi seks ini? Jawapannya ialah jangan terlalu serius dan bergembira.

Posisi seks ini adalah posisi seks yang intim dan mesra. Lakukannya dengan gurau senda dan berseronoklah di ranjang.





Jangan terlalu menumpukan perhatian untuk memuaskan pasangan pada posisi ini sehingga a nda lupa untuk berseronok dengan si dia.Terdapat beberapa variasi posisi seks ini yang boleh anda praktik kan bersama pasangan.

Antaranya ialah posisi seks 69 di sisi, atau posisi seks 69 lelaki di atas. Malah jika anda lebih berani, boleh lakukan posisi seks 69 secara berdiri!




Dewa168


Promo New Member Bonus 25% Sportbook
New Bonus Deposit 5%
Bonus Cashback 5% sampai 10% Sportsbook
Bonus 1% Rollingan Casino
New Cashback 100%
Mari bergabung bersama kami di www.dewa168.com
Untuk Informasi Selanjutnya silahkan menghubungi CS 24 jam kami
Yahoo Messenger : cs.dewa168@yahoo.com
Blackberry Messenger : 25CBBB46
Livechat : Tersedia di website kami di www.dewa168.com
Via Hp : wap.dewa168.com
Proses Depo/WD Cepat, Aman, dan Terpercaya !!



Berita Lainnya

Unknown

Unknown

No comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.